Tiedote
Haaga-Helia selvitti: Sosiaalisella medialla keskeinen rooli osana ravintola- ja kahvilakulttuuria
ma huhtik. 16 13:10:00 2018
Haaga-Helia on selvittänyt paneelitutkimuksessaan sosiaalisen median käyttöä osana ravintola- ja kahvilakulttuuria. Tutkimuksessa selvisi, että sosiaalisella medialla on keskeinen rooli kun etsitään tietoa palveluista tai halutaan antaa palautetta kahvilan tai ravintolan tuotteiden ja palvelun laadusta.
Eniten sosiaalista mediaa käytetään faktatietojen etsimiseen: yli 90 prosenttia vastaajista totesi käyttävänsä sosiaalista mediaa mm. ravintolan tai kahvilan aukioloaikojen, yhteystietojen ja ruokalistojen selvittämiseen. Sosiaalista mediaa käytetään paljon myös omien kokemusten ja valokuvien jakamiseen kuin myös muiden jakamien kokemusten seuraamiseen, palvelun arviointiin ja palvelun varaamiseen.
Tutkimuksen mukaan käytetyimmät kanavat ovat Facebook, Instagram ja Google. Sosiaalisen median käytön osalta tutkimukseen vastaajat toivoivat ravintoloilta ja kahviloita eniten valokuvia mm. annoksista ja sisätiloista sekä tietoa tarjouksista ja aukioloajoista.
Tutkimus tehtiin huhtikuun alussa (2.-15.4.) ja se toteutettiin Haaga-Helian perustamassa Hospitality-kehityspaneelissa, jossa on mukana noin 200 henkilöä. Kehityspaneelissa on mukana hospitality-alan asiantuntijoita sekä Haaga-Helian alumneja ja restonomiopiskelijoita. Yritykset voivat hyödyntää panelisteja mm. palveluiden tai tuotteiden testaamisessa ja kehittämisessä.
Lisätietoa:
Tutkimuspäällikkö Petteri Ohtonen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, puh 040 826 8183, sähköposti: petteri.ohtonen@haaga-helia.fi
Jaa tuttavalle:
Tiedotteet Ruoka ja elintarvikkeet
Saimaa Gastronomy - ruokaviikonloput on Suomen paras ruokamatkailutuote 2019
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 19.09.2019
Hungry foor Finland – ruokamatkailukilpailun arviointiraati on valinnut Saimaa Gastronomy – yhteistyöverkoston Suomen parhaaksi ruokamatkailutuotteeksi 2019. Palkinnot jakoivat maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä ja Executive Vice President Paavo Virkkunen, Business Finland Oy / Visit Finland. Kilpailuun osallistui 42 monipuolista ja tasokasta ehdokasta.Saimaa Gastronomy -yhteistyöverkoston ne...
Haaga-Helia ja McDonald's jatkavat yhteistyötä - McDonald’s tarjoaa työntekijöilleen mahdollisuutta ammattikorkeakoulututkintoon
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 11.07.2019
Suomen McDonald’s tukee työntekijöidensä koulutusmahdollisuuksia ja aloittaa ammattikorkeakoulututkintoon johtavan koulutuksen yhdessä Haaga-Helia ammattikorkeakoulun kanssa syksyllä 2019. Koulutukseen otetaan 30 opiskelijaa.McDonald’s tarjoaa työntekijöilleen mahdollisuutta suorittaa tutkinto Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa. McDonald’sin ja Haaga-Helian yhdessä räätälöimä restonomin ammattikork...
Hungry for Finland – Ruokamatkailukilpailun finalistit valittu - Ruoka tärkeäksi ja elämykselliseksi osaksi Suomen matkailua!
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 10.06.2019
Ruokamatkailukilpailuun osallistui tänä vuonna peräti 42 osallistujaa. Kilpailun voittajat julkistetaan syyskuussa 2019. Ruokamatkailukilpailun viimeiselle arviointikierrokselle karsiutui 9 finalistia, joista raati valitsee palkittavat.Kilpailulla rohkaistaan ruokaan ja matkailuun liittyviä verkostoja kehittämään uutta, paikallisuuteen perustuvaa ruokamatkailutarjontaa. Kilpailuun haettiin yrityks...
Kaupungit ja kunnat Ruoka ja elintarvikkeet Markkinointi Matkailu Maatalous