Tiedotteet Ruoka ja elintarvikkeet

Yhdessä tekoja – ruoka tärkeäksi ja elämykselliseksi osaksi Suomen matkailua!

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 19.11.2018

 
Matkailija syö useita kertoja päivässä ja ruoka on tutkitusti keskeinen elementti matkakokemuksessa. Positiiviset, odotukset ylittävät kokemukset, jopa elämykset saavat matkailijan hymyilemään, tekemään uusintaostoksia ja jakamaan kokemuksia sosiaalisessa mediassa. Ruokakokemuksen myötä matkailija tutustuu paikalliseen elämäntapaan, kulttuuriin ja perinteisiin, lähiruokaan ja luonnonantimiin. R...

Ruoka ja elintarvikkeet Koulutus

Tutkimus: Logistiikka luomun suoramyynnin esteenä

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 05.06.2018

Kasvavan kysynnän vuoksi luomutuotanto lisääntyy, joten myös luomutuotteiden suoramyynnistä tulee entistä kannattavampaa. Tuottajien entistä paremmalla yhteistyöllä voitaisiin tuotteet toimittaa suoraan ravintoloille, jolloin toiminta on vieläkin taloudellisempaa ja ekologisempaa. Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa tehdyn luomutuotteiden suoramyynnin kehittäminen ravintoloihin -tutkimuksen tuloksis...

Ruoka ja elintarvikkeet Logistiikka ja liikenne Koulutus

Maukas ruoka tarvitsee mehevän tarinan - tarinallistaminen lisääntyy myös ruokamatkailussa

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 16.05.2018

Maailma läpitarinallistuu kirjaimellisesti. Työnhakija ei saa enää rauhassa kertoa osaamisestaan vaan työnantaja haluaa katsoa ytimekkään videotarinan. Hyvillä tarinoilla myydään uusia tuotteita. Mainoksissa esimerkkiperheet kertovat tarinaa, miten heidän elämänsä muuttui. Poliitikot ja julkisuudenhenkilöt brändäävät itsensä eli sepittävät tarinallista henkilökuvaa.Jopa toimittajat puhuvat narrati...

Ruoka ja elintarvikkeet Markkinointi Koulutus

Haaga-Helia selvitti: Sosiaalisella medialla keskeinen rooli osana ravintola- ja kahvilakulttuuria

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 16.04.2018

Haaga-Helia on selvittänyt paneelitutkimuksessaan sosiaalisen median käyttöä osana ravintola- ja kahvilakulttuuria. Tutkimuksessa selvisi, että sosiaalisella medialla on keskeinen rooli kun etsitään tietoa palveluista tai halutaan antaa palautetta kahvilan tai ravintolan tuotteiden ja palvelun laadusta.
Eniten sosiaalista mediaa käytetään faktatietojen etsimiseen: yli 90 prosenttia vastaajista to...

Ruoka ja elintarvikkeet Markkinointi Koulutus

Vientiosaajia koulutetaan elintarvikealalle

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 10.04.2018

Suomalaisten elintarvikkeiden viennin osaamista halutaan kohentaa valtakunnallisella hankkeella. Mukana on neljä ammattikorkeakoulua, jotka lisäksi kokoavat laajan verkoston työelämän ja elintarvikealan asiantuntijoista sekä elintarvikealaa ja -vientiä tukevista organisaatioista.Suomalaisista elintarvikealan pk-yrityksistä vain noin 13 prosenttia toimii kansainvälisillä markkinoilla, ja vientiä ha...

Ruoka ja elintarvikkeet Markkinointi Koulutus