• Tiedotteet
  • Kuvat ja logot
  • Graafinen ohjeistus
  • Yhteyshenkilöt

Tiedote

Haaga-Helia selvitti: Sosiaalisella medialla keskeinen rooli osana ravintola- ja kahvilakulttuuria

ma huhtik. 16 13:10:00 2018


Haaga-Helia on selvittänyt paneelitutkimuksessaan sosiaalisen median käyttöä osana ravintola- ja kahvilakulttuuria. Tutkimuksessa selvisi, että sosiaalisella medialla on keskeinen rooli kun etsitään tietoa palveluista tai halutaan antaa palautetta kahvilan tai ravintolan tuotteiden ja palvelun laadusta.

Eniten sosiaalista mediaa käytetään faktatietojen etsimiseen: yli 90 prosenttia vastaajista totesi käyttävänsä sosiaalista mediaa mm. ravintolan tai kahvilan aukioloaikojen, yhteystietojen ja ruokalistojen selvittämiseen. Sosiaalista mediaa käytetään paljon myös omien kokemusten ja valokuvien jakamiseen kuin myös muiden jakamien kokemusten seuraamiseen, palvelun arviointiin ja palvelun varaamiseen.

Tutkimuksen mukaan käytetyimmät kanavat ovat Facebook, Instagram ja Google. Sosiaalisen median käytön osalta tutkimukseen vastaajat toivoivat ravintoloilta ja kahviloita eniten valokuvia mm. annoksista ja sisätiloista sekä tietoa tarjouksista ja aukioloajoista.

Tutkimus tehtiin huhtikuun alussa (2.-15.4.) ja se toteutettiin Haaga-Helian perustamassa Hospitality-kehityspaneelissa, jossa on mukana noin 200 henkilöä. Kehityspaneelissa on mukana hospitality-alan asiantuntijoita sekä Haaga-Helian alumneja ja restonomiopiskelijoita. Yritykset voivat hyödyntää panelisteja mm. palveluiden tai tuotteiden testaamisessa ja kehittämisessä.

Lisätietoa:
Tutkimuspäällikkö Petteri Ohtonen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, puh 040 826 8183, sähköposti: petteri.ohtonen@haaga-helia.fi

Jaa tuttavalle:

Tiedotteet Koulutus

Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailu käynnistyi

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 12.12.2019

Haaga-Helian ja MMA:n järjestämään Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailuun voi osallistua 11.12.2019–30.1.2020.
Kilpailun tarkoitus on palvella yrityksen myynnin kehittämistä ja parantaa suomalaista myyntiosaamista laajemminkin. Jokainen osallistuva yritys saa ilmaisen vertailuraportin, jossa myynnin osa-alueita verrataan muihin yrityksiin.
Jo kymmenettä kertaa järjestettävässä kilpailussa a...

Yrittäjyys Markkinointi Koulutus Mainonta

Haaga-Helian Tallinnaan suunnittelema korkeakoulu ei toteudu

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 21.11.2019

Haaga-Helian perustama virolainen säätiö haki loppuvuodesta 2018 toimilupaa Tallinnaan perustettavalle ammattikorkeakoululle, Nordic School of Hospitality & Innovation. Viron opetus- ja kulttuuriministeriö ei kuitenkaan myöntänyt korkeakoululle toimilupaa.Korkeakoulussa olisi täydessä laajuudessaan ollut noin 400 opiskelijaa ja se olisi tarjonnut bachelor-tasoisen tutkinnon hospitality-alalle. Ope...

Matkailu Koulutus

Haaga-Helialle Guinnessin maailmanennätys – 101 eri kansallisuuden edustajaa samaan aikaan saunassa

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 14.11.2019

Haaga-Helian opiskelijat onnistuivat tekemään virallisen Guinnessin maailmanennätyksen Helsingissä torstaina 14.11.2019.Tavoitteena oli koota yli sadan eri kansallisuuden edustajat viettämään perinteikästä suomalaista saunakokemusta. Helsingissä Suomenlinnassa järjestetty Guinnessin ennätys onnistui hienosti, sillä saunassa oli samaan aikaan 101 kansallisuutta. Tapahtumassa oli paikalla Guinnessin...

Markkinointi Koulutus

Yhteyshenkilöt

Teemu Kokko
Teemu Kokko
rehtori, toimitusjohtaja
050 555 1131
grrzh.xbxxb@unntn-uryvn.sv
Ari Nevalainen
Ari Nevalainen
viestintäpäällikkö
040 4887 008
nev.arinynvara@unntn-uryvn.sv

© Koodiviidakko Oy 2017

Powered by ePressi & Sivuviidakko