Tiedote
Best Seller -kilpailun voitto Haaga-Heliaan - Opiskelija Jimi Hellstedt voitti vuoden 2018 myyntikilpailun
pe huhtik. 20 12:36:00 2018
Ammattikorkeakouluopiskelijat kisaavat vuosittain myyntitaidoistaan Best Seller-kilpailussa. Tänä vuonna voiton vei Haaga-Helian myyntityön opiskelija Jimi Hellstedt.
Best Seller Competition -myyntikilpailu järjestettiin yhdeksännen kerran torstaina 19.4. Haaga-Heliassa. Kilpailu on suunnattu korkeakoulutasoisille myynnin opiskelijoille. Kilpailun tavoitteena on ammattimaisen myyntityön arvostuksen nostaminen sekä Suomen talouselämällekin tärkeän myyntiosaamisen kehittäminen.
Myyntiä opetetaan kuudessa ammattikorkeakoulussa: Haaga-Heliassa, Laureassa sekä Jyväskylän, Kaakkois-Suomen, Tampereen ja Turun ammattikorkeakouluissa. Jokainen korkeakoulu valitsi esikarsintojen jälkeen kilpailuun neljä opiskelijaa. Finaaliin valikoitui alkukarsintojen jälkeen neljä opiskelijaa.
Voiton nappasi tänä vuonna myyntityön tradenomiopiskelija Jimi Hellstedt. Toiselle sijalle kilpailussa ylsi Saki Salomäki Laureasta, kolmanneksi Sonja Hakala Turun ammattikorkeakoulusta ja neljänneksi Lauri Houni Haaga-Heliasta.
Arvosteluraati totesi, että ”Jimi Hellstedt argumentoi hyvin referenssien ja faktan kautta ja hänen oli erinomainen ja ytimekäs yhteenveto.” Jimi opiskelee myyntiä kolmatta vuotta Haaga-Heliassa ja valmistelee parhaillaan lopputyötään.
- Kokemuksena Best Seller Competition oli ainutlaatuinen, en usko että tulen kokemaan vastaavia tunteita esimerkiksi tulevassa työelämässä. Mielestäni myyntitaitojen merkitys on yhteiskunnallisesti tärkeä, koska myynnin kautta voi kehittää joka paikassa olennaisia vuorovaikutustaitoja. Voitto tuntuu mahtavalta, vaikka sen sisäistäminen on vielä vähän kesken, Jimi Hellstedt toteaa.
Best Seller-kilpailussa opiskelijat kohtaavat myyntitapahtumassa oikean ostajan, jonka kanssa on päästävä kaupan päättämisvaiheeseen. Tuomarit arvioivat myyjän taitoja kaupanteon eri vaiheissa. Tänä vuonna myytävä tuote oli kilpailun pääsponsorin Vainu Oy:n tietokantatuote.
- Haluamme olla mukana kehittämässä myyntityön arvostusta ja tulevien myyntialan ammattilaisten myyntitaitoja. Kilpailu valmentaa opiskelijoita kohtaamaan aidon ostajan, jolloin he pääsevät esittelemään taitojaan ja osaamistaan. Aiempina vuosina kilpailu on johtanut rekrytointeihin asti, toteaa Haaga-Helian myyntityön lehtori Pirjo Purovesi.
Vuoden 2018 Best Seller Jimi Hellstedt jatkaa kilpailemista seuraavaksi European Sales -kilpailussa touko-kesäkuussa taitteessa Pariisissa.
Lisätietoa:
Jimi Hellstedt, opiskelija, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, puh 040 574 1039.
Pirjo Purovesi, lehtori Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, pirjo.purovesi@haaga-helia.fi
Jaa tuttavalle:
Tiedotteet Talous
Kutsu tiedotusvälineille: Yrittäjyys ratkaisu työmarkkinoiden haasteisiin – Haaga-Helia haastaa kaikki yrittäjät mukaan kampanjaan
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 18.09.2019
Tervetuloa lehdistötilaisuuteemme ja lounaalle perjantaina 20.09.2019 klo 12.00-13.00 Haaga-Helia ammattikorkeakoulu Oy, Ratapihantie 13, Helsinki.Suomeen tarvittaisiin 60.000 uutta työllistä ja täyttämättä samaan aikaan on suunnilleen vastaava määrä työpaikkoja. Haaga-Helia ammattikorkeakoulu on lähtenyt etsimään ratkaisua panostamalla laajasti yrittäjyyteen. ”Yrittäjyys joustavoittaa osaajien ty...
Haaga-Helia ja McDonald's jatkavat yhteistyötä - McDonald’s tarjoaa työntekijöilleen mahdollisuutta ammattikorkeakoulututkintoon
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 11.07.2019
Suomen McDonald’s tukee työntekijöidensä koulutusmahdollisuuksia ja aloittaa ammattikorkeakoulututkintoon johtavan koulutuksen yhdessä Haaga-Helia ammattikorkeakoulun kanssa syksyllä 2019. Koulutukseen otetaan 30 opiskelijaa.McDonald’s tarjoaa työntekijöilleen mahdollisuutta suorittaa tutkinto Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa. McDonald’sin ja Haaga-Helian yhdessä räätälöimä restonomin ammattikork...
Lindström Oy - Suomen paras myyntiorganisaatio 2018
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 15.03.2019
Lindström Oy on valittu vuoden 2018 Suomen parhaaksi myyntiorganisaatioksi. Valinnan perusteina olivat muun muassa panostus asiakaskeskeiseen ja innovatiiviseen myyntityöhön, vastuullisuus ja digitaalisuuden hyödyntäminen. Lindströmillä on myös rakennettu menestyksekkäästi myyntimalleja eri asiakassegmenteille ja erilaisille palveluille. Yrityksen liiketoiminta on kasvanut kannattavasti vuosien aj...