Tiedote
Tutkimus: Haaga-Helialla erinomainen maine kumppaniensa keskuudessa
ma helmik. 05 13:02:00 2018
Haaga-Helian maine on Haaga-Helian asiakkaiden ja kumppanien keskuudessa erinomaisella tasolla, kertoo vuodenvaihteessa toteutettu yrityskuvatutkimus. Tutkimuksessa selvitettiin sidosryhmien käsityksiä Haaga-Heliasta kahdeksalla maineeseen vaikuttavalla osa-alueella sekä sidosryhmissä vallitsevaa tukea Haaga-Helialle. Tutkimuksen teki T-Media Oy.
Kahdeksasta osa-alueesta parhaat arvosanat Haaga-Helia saa talouden lisäksi innovatiivisuudessa. Noin 80 prosenttia vastaajista on sitä mieltä, että Haaga-Helia on kehittyvä ja uusiutuva ja toteuttaa toimintaansa kekseliäällä tavalla.
- Olen hyvin iloinen tästä tuloksesta, sillä Haaga-Helia panostaa vahvasti tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaan. On todella hienoa, että se myös näkyy sidosryhmillemme, sanoo Haaga-Helian rehtori Teemu Kokko.
Tutkimuksen mukaan Haaga-Helian todelliset vahvuudet löytyvät kuitenkin johtamisen ja hallinnon osa-alueilta. Korkeakoulu koetaan hyvin ja päämäärätietoisesti johdetuksi ja sen toiminta avoimeksi ja läpinäkyväksi. Avoimissa kommenteissa Haaga-Heliaa kuvataan kansainväliseksi ja sen opetusta ja yritysyhteistyötä laadukkaaksi.
Potentiaalisimmat kehittämiskohdat puolestaan liittyvät työnantajakuvaan ja vuorovaikutukseen sidosryhmien kanssa, vaikka nekin ovat tutkimuksen mukaan hyvällä tasolla. Vastaajat toivovat entistäkin laajempaa yhteistyötä ja koulutuksen edelleen kehittämistä sekä aktiivista viestintää.
- Maineen mittaaminen ja säännöllinen seuraaminen on jo sinällään osoitus organisaation edistyksellisyydestä, mutta Haaga-Helian tulokset ovat myös todella vaikuttavat. Ne ovat selvästi keskimääräistä paremmat. Tutkimus osoittaa, että Haaga-Helia nauttii kumppaneidensa lujaa luottamusta, sanoo T-Mediassa vanhempana neuvonantajana työskentelevä Hanna-Mari Aula.
Tutkimus tehtiin T-Median Luottamus&Maine-mallilla, jossa organisaation mainetta mitataan kahdeksan osatekijän kautta: hallinto, talous, johto, innovaatiot, vuorovaikutus, tuotteet ja palvelut, työpaikka ja vastuullisuus. Luottamus&Maine-malli selvittää maineen rakenteen ja osoittaa tarvittavat painotukset maineen kehittämiseksi siten, että se tukee sidosryhmien luottamusta ja käyttäytymistä parhaalla mahdollisella tavalla.
Lisätietoja:
Teemu Kokko, rehtori ja toimitusjohtaja, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, puh 050 555 1131, teemu.kokko@haaga-helia.fi
Jaa tuttavalle:
Tiedotteet Markkinointi
Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailu käynnistyi
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 12.12.2019
Haaga-Helian ja MMA:n järjestämään Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailuun voi osallistua 11.12.2019–30.1.2020.
Kilpailun tarkoitus on palvella yrityksen myynnin kehittämistä ja parantaa suomalaista myyntiosaamista laajemminkin. Jokainen osallistuva yritys saa ilmaisen vertailuraportin, jossa myynnin osa-alueita verrataan muihin yrityksiin.
Jo kymmenettä kertaa järjestettävässä kilpailussa a...
Haaga-Helialle Guinnessin maailmanennätys – 101 eri kansallisuuden edustajaa samaan aikaan saunassa
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 14.11.2019
Haaga-Helian opiskelijat onnistuivat tekemään virallisen Guinnessin maailmanennätyksen Helsingissä torstaina 14.11.2019.Tavoitteena oli koota yli sadan eri kansallisuuden edustajat viettämään perinteikästä suomalaista saunakokemusta. Helsingissä Suomenlinnassa järjestetty Guinnessin ennätys onnistui hienosti, sillä saunassa oli samaan aikaan 101 kansallisuutta. Tapahtumassa oli paikalla Guinnessin...
Suomi isännöi World Sauna Record -yritystä
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 08.11.2019
Suomi tunnetaan ympäri maailmaa saunakulttuuristaan. Haaga-Helia ammattikorkeakoulun kansainvälisen liiketalouden opiskelijat järjestävät virallisen Guinnessin ennätystenkirjan World Sauna Challenge -maailmanennätysyrityksen Helsingissä Suomenlinnassa torstaina 14.11.2019. Jotta maailmanennätys saataisiin rikottua, tapahtumaan tulee saada kasaan yli sadan eri kansallisuuden edustajat viettämään pe...