Tiedote
Ihan intona! -kirja kertoo, miten innostusta johdetaan työpaikoilla
ma marrask. 20 12:26:00 2017
Työelämässä innostus mielletään herkästi päämäärättömäksi haahuiluksi tai tehottomuudeksi. Tekesin rahoittama Leading Passion -tutkimushanke esittää, että innostus on kaukana turhasta puuhastelusta; se on uuden työn kovinta ydintä. Kun yhä useampi rutiinitehtävä korvataan automaatiolla, on sekä jäljelle jäävissä että uusissa työtehtävissä yhä tärkeämpää se, minkälaisella energialla ja intohimolla työntekijät suhtautuvat työhönsä. Innostus voi tuottaa yritykselle parempaa kilpailukykyä ja tyytyväisempiä työntekijöitä.
Työstä ja työssä innostuminen on tulevaisuudessa yhä suurempi kilpailuvaltti, sillä se mahdollistaa ihmisen koko potentiaalin paremman hyödyntämisen organisaatioissa. Leading Passion -hankkeessa toteutetussa kirjassa Ihan intona! Miten innostusta johdetaan esitellään hankkeen tuloksia ja tarkastellaan innostuksen ja sen lähikäsitteiden monimutkaista maastoa.
Kirjassa kerrotaan, miten niin esimiehet kuin työntekijätkin voivat osallistua rakentamaan organisaatioissa innostusta ruokkivan hyvän kehän. Hyvän kehä rakentuu yksilöllisen innostuksen ymmärtämiselle, laajalle vuoropuhelulle sekä positiiviselle yhdessä tekemiselle. Kirjasta hyötyvät kaikki, jotka haluavat oppia lisää innostuksesta, sen johtamisesta sekä keinoista innostavamman työelämän luomiseksi.
Ihan intona! Miten innostusta johdetaan (toim. Tuukka Kostamo) julkaistiin hankkeen loppuseminaarissa 16.11. Painettu julkaisu on ostettavissa 23.11. lähtien Haaga-Helia ammattikorkeakoulun verkkokaupasta https://shop.haaga-helia.com. Sähköinen julkaisu on vapaasti ladattavissa verkkokaupasta.
Ihan intona! Miten innostusta johdetaan
978-952-7225-80-6 (painettu)
978-952-7225-81-3 (verkkojulkaisu)
Haaga-Helian julkaisut 9/2017
Tuukka Kostamo (toim.)
Tekesin rahoittamassa Leading Passion - How to create a culture of engagement –tutkimushankkeessa tutkittiin vuosien 2015–2017 aikana innostusta ja sen johtamista. Hankkeessa ovat mukana Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, Filosofian Akatemia, Aalto-yliopisto, Santander Consumer Finance, Suomen Ekonomit, Clear Channel Finland ja Pipelife Finland.
Lisätietoja
Johanna Vuori, yliopettaja, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu: johanna.vuori@haaga-helia.fi, puh. 050 310 4011
Tuukka Kostamo, tutkija, Aalto-yliopisto: tuukka.kostamo@aalto.fi, puh 050 340 5460
Jaa tuttavalle:
Tiedotteet Tiede ja tutkimus
Yritykset keräävät asiakkaista yhä enemmän tietoja – asiakastietoja luovutetaan helpommin terveysalan toimijoille kuin päivittäistavarakaupoille
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 11.10.2019
Haaga-Helia ammattikorkeakoulun koordinoimassa BIG DATA BIG BUSINESS (BIG) -hankkeessa on tuotettu uutta tietoa asiakastietojen luovuttamishalukkuudesta ja tiedon sensitiivisyydestä. Tutkimus osoitti, että kuluttajat suhtautuvat eri tavoin tietojen luovuttamiseen, kun tietojen kerääjinä ovat eri toimialat.
Yritykset keräävät tietoa asiakkaiden jättämistä digitaalisista jäljistä. Käyttäjistä jää t...
Yrittäjyys Hanketiedotteet Tiede ja tutkimus Markkinointi Mainonta
Organisaatioiden itseohjautuvuutta tutkiva hanke käynnistyy Business Finlandin rahoituksella
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 04.02.2019
Business Finland on myöntänyt rahoituksen Minimalist Organizational Design -hankkeelle. Hankkeessa tutkitaan, mitkä ovat itseorganisoituvan organisaation kipupisteet ja haasteet sekä tarkastellaan, mitä vaiheita organisaatiot käyvät läpi lisätessään itseohjautuvuutta. Hankkeeseen osallistuu joukko nimekkäitä suomalaisia yrityksiä, kuten Telia ja Metso Minerals. Yritysten sisäinen kehitystyö kytket...
Btob-myynnin digitalisaatio uudistaa myyjän roolia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 22.01.2018
Btob-myynnin digitalisoituminen asettaa yrityksille uudenlaisia haasteita, mutta samalla se tarjoaa niille mahdollisuuden hyödyntää digivälineitä ja -kanavia entistä paremmin. Tekes-rahoitteinen DIVA-tutkimushanke* selvitti vuosien 2015–2017 aikana, miten digitalisaatio vaikuttaa btob-ostajiin ja kokosi niiden pohjalta kattavat yrityssuositukset.
Digitaalisissa btob-ratkaisuissa kehittämisen var...
Hanketiedotteet Tiede ja tutkimus Tietotekniikka Markkinointi Koulutus