• Tiedotteet
  • Kuvat ja logot
  • Graafinen ohjeistus
  • Yhteyshenkilöt

Tiedote

Ihan intona! -kirja kertoo, miten innostusta johdetaan työpaikoilla

ma marrask. 20 12:26:00 2017

Työelämässä innostus mielletään herkästi päämäärättömäksi haahuiluksi tai tehottomuudeksi. Tekesin rahoittama Leading Passion -tutkimushanke esittää, että innostus on kaukana turhasta puuhastelusta; se on uuden työn kovinta ydintä. Kun yhä useampi rutiinitehtävä korvataan automaatiolla, on sekä jäljelle jäävissä että uusissa työtehtävissä yhä tärkeämpää se, minkälaisella energialla ja intohimolla työntekijät suhtautuvat työhönsä. Innostus voi tuottaa yritykselle parempaa kilpailukykyä ja tyytyväisempiä työntekijöitä.

Työstä ja työssä innostuminen on tulevaisuudessa yhä suurempi kilpailuvaltti, sillä se mahdollistaa ihmisen koko potentiaalin paremman hyödyntämisen organisaatioissa. Leading Passion -hankkeessa toteutetussa kirjassa Ihan intona! Miten innostusta johdetaan esitellään hankkeen tuloksia ja tarkastellaan innostuksen ja sen lähikäsitteiden monimutkaista maastoa.

Kirjassa kerrotaan, miten niin esimiehet kuin työntekijätkin voivat osallistua rakentamaan organisaatioissa innostusta ruokkivan hyvän kehän. Hyvän kehä rakentuu yksilöllisen innostuksen ymmärtämiselle, laajalle vuoropuhelulle sekä positiiviselle yhdessä tekemiselle. Kirjasta hyötyvät kaikki, jotka haluavat oppia lisää innostuksesta, sen johtamisesta sekä keinoista innostavamman työelämän luomiseksi.

Ihan intona! Miten innostusta johdetaan (toim. Tuukka Kostamo) julkaistiin hankkeen loppuseminaarissa 16.11. Painettu julkaisu on ostettavissa 23.11. lähtien Haaga-Helia ammattikorkeakoulun verkkokaupasta https://shop.haaga-helia.com. Sähköinen julkaisu on vapaasti ladattavissa verkkokaupasta.

 

Ihan intona! Miten innostusta johdetaan

978-952-7225-80-6 (painettu)

978-952-7225-81-3 (verkkojulkaisu)

Haaga-Helian julkaisut 9/2017

Tuukka Kostamo (toim.)

 

Tekesin rahoittamassa Leading Passion - How to create a culture of engagement –tutkimushankkeessa tutkittiin vuosien 2015–2017 aikana innostusta ja sen johtamista. Hankkeessa ovat mukana Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, Filosofian Akatemia, Aalto-yliopisto, Santander Consumer Finance, Suomen Ekonomit, Clear Channel Finland ja Pipelife Finland.

 

Lisätietoja

Johanna Vuori, yliopettaja, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu: johanna.vuori@haaga-helia.fi, puh. 050 310 4011

Tuukka Kostamo, tutkija, Aalto-yliopisto: tuukka.kostamo@aalto.fi, puh 050 340 5460

 

  • /media/press_room/1/releases/hh_leading_passion_verkko_kansi.jpg

Jaa tuttavalle:

Tiedotteet Tiede ja tutkimus

Yritykset keräävät asiakkaista yhä enemmän tietoja – asiakastietoja luovutetaan helpommin terveysalan toimijoille kuin päivittäistavarakaupoille

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 11.10.2019

Haaga-Helia ammattikorkeakoulun koordinoimassa BIG DATA BIG BUSINESS (BIG) -hankkeessa on tuotettu uutta tietoa asiakastietojen luovuttamishalukkuudesta ja tiedon sensitiivisyydestä. Tutkimus osoitti, että kuluttajat suhtautuvat eri tavoin tietojen luovuttamiseen, kun tietojen kerääjinä ovat eri toimialat.
Yritykset keräävät tietoa asiakkaiden jättämistä digitaalisista jäljistä. Käyttäjistä jää t...

Yrittäjyys Hanketiedotteet Tiede ja tutkimus Markkinointi Mainonta

Organisaatioiden itseohjautuvuutta tutkiva hanke käynnistyy Business Finlandin rahoituksella

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 04.02.2019

Business Finland on myöntänyt rahoituksen Minimalist Organizational Design -hankkeelle. Hankkeessa tutkitaan, mitkä ovat itseorganisoituvan organisaation kipupisteet ja haasteet sekä tarkastellaan, mitä vaiheita organisaatiot käyvät läpi lisätessään itseohjautuvuutta. Hankkeeseen osallistuu joukko nimekkäitä suomalaisia yrityksiä, kuten Telia ja Metso Minerals. Yritysten sisäinen kehitystyö kytket...

Taloustiede Työelämä Tiede ja tutkimus Talous Koulutus

Btob-myynnin digitalisaatio uudistaa myyjän roolia

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 22.01.2018

Btob-myynnin digitalisoituminen asettaa yrityksille uudenlaisia haasteita, mutta samalla se tarjoaa niille mahdollisuuden hyödyntää digivälineitä ja -kanavia entistä paremmin. Tekes-rahoitteinen DIVA-tutkimushanke* selvitti vuosien 2015–2017 aikana, miten digitalisaatio vaikuttaa btob-ostajiin ja kokosi niiden pohjalta kattavat yrityssuositukset.
Digitaalisissa btob-ratkaisuissa kehittämisen var...

Hanketiedotteet Tiede ja tutkimus Tietotekniikka Markkinointi Koulutus

Yhteyshenkilöt

Teemu Kokko
Teemu Kokko
rehtori, toimitusjohtaja
050 555 1131
grrzh.xbxxb@unntn-uryvn.sv
Ari Nevalainen
Ari Nevalainen
viestintäpäällikkö
040 4887 008
nev.arinynvara@unntn-uryvn.sv

© Koodiviidakko Oy 2017

Powered by ePressi & Sivuviidakko