Tiedote
Lapin ruokailumatkailua kehitetään yhteisvoimin – Hungry for Finland –hanke jalkautuu Rovaniemelle
ma lokak. 31 08:29:00 2016
Ruokamatkailu on merkittävä osa Suomen matkailun kehittämistä. Tavoitteena on saada ruoka tärkeäksi ja elämykselliseksi osaksi Suomen matkailua – ja myös Lapin matkailua.
Hungry for Finland –hankkeen tavoitteena on tehdä ruoasta tärkeä, elämyksellinen ja ostettava osa Suomen matkailua, parantaa alan kilpailukykyä ja lisätä toimialan ja toimijoiden yhteistyötä. Hankkeen puitteissa on luotu mm. Suomen ensimmäisen ruokamatkailustrategia.
Hungry for Finland -pajat ovat osa Suomen ruokamatkailustrategian jalkauttamista. (kts. lisää www. hungryforfinland.fi). Työpajoja (H4F) on pidetty yhteensä 12 (Etelä-Savo, Pohjois-Savo, Satakunta, Varsinais-Suomi, Uusimaa, Kymenlaakso, Keski-Suomi, Pohjois-Karjala, Koillismaa/Kuusamo, Etelä-Pohjanmaa, Ahvenanmaa ja Etelä-Karjala). Lapissa järjestettävä tilaisuus on 13. ja viimeinen ruokamatkailustrategian jalkauttamiseen liittyvä työpaja
AIKA Tiistai 1.11.2016 klo 9.30-14.00
PAIKKA Luokka 229, Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutti MTI, Viirinkankaantie 1, Rovaniemi
Kohderyhminä työpajoille ovat alueelliset matkailu- ja elintarvikeyrittäjät sekä muut toimijat. Strategia on tehty yhteistyössä Visit Finlandin ja maa- ja metsätalousministeriön kanssa. Toimenpiteiden rahoittajana on MAVI (maaseutuvirasto). Työpajojen vetäjinä toimivat Kristiina Havas ja Kristian Sievers Haaga-Helia ammattikorkeakoulusta. Vetäjät ovat toimineet ruokamatkailun kehittämistehtävissä vuodesta 2012.
OHJELMA
9.30 RUOKA & MATKAILU – elämyksellinen osa matkailua
• Ruoka- ja matkailustrategia pähkinänkuoressa
• Suomen huippuja, Ruokamatkailukilpailun satoa
• Kolme minuuttia ruokamatkailun trendeistä? What is cooking?
• Ruokamatkailun mahdollisuudet Lapissa, Kaisa Heiskari, VisitRovaniemi
• Ruokamatkailun asiakkaita ja tarpeita- Who is Hungry for Finland?
11.30 Kahvi ja välipalaa
12.00 Lapin ruokamatkailun alueprofiili
Lapin ruokamatkailun ”kattaus”
13.00–14.00 Miten tästä eteenpäin? Osallistujien toimenpiteet Lapin ruokamatkailun kehittämiseksi
H4F -työpajat ovat moduloitu valmennus- ja sparrauspaketti, joka on luotu ruokamatkailun kehittämiseen. Lapin työpajassa kehitetään elämyksellisiä ruokamatkailutuotteita kohderyhmien tarpeisiin ja kirkastetaan alueellista ruokamatkailun profiilia. Parhaimmillaan ruokamatkailu voi olla alueellisen matkailubrändin yksi keskeinen elementti. Työpaja järjestetään yhdessä Lappilaisia Makuelämyksiä Matkailijalle –hankkeen kanssa.
Lisätietoja:
Kristiina Havas, kristiina.havas@haaga-helia.fi, p. 0500 688 332
Kristian Sievers, kristian.sievers@haaga-helia.fi, p.040 4887173
Jaa tuttavalle:
Tiedotteet Tiede ja tutkimus
Yritykset keräävät asiakkaista yhä enemmän tietoja – asiakastietoja luovutetaan helpommin terveysalan toimijoille kuin päivittäistavarakaupoille
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 11.10.2019
Haaga-Helia ammattikorkeakoulun koordinoimassa BIG DATA BIG BUSINESS (BIG) -hankkeessa on tuotettu uutta tietoa asiakastietojen luovuttamishalukkuudesta ja tiedon sensitiivisyydestä. Tutkimus osoitti, että kuluttajat suhtautuvat eri tavoin tietojen luovuttamiseen, kun tietojen kerääjinä ovat eri toimialat.
Yritykset keräävät tietoa asiakkaiden jättämistä digitaalisista jäljistä. Käyttäjistä jää t...
Yrittäjyys Hanketiedotteet Tiede ja tutkimus Markkinointi Mainonta
Organisaatioiden itseohjautuvuutta tutkiva hanke käynnistyy Business Finlandin rahoituksella
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 04.02.2019
Business Finland on myöntänyt rahoituksen Minimalist Organizational Design -hankkeelle. Hankkeessa tutkitaan, mitkä ovat itseorganisoituvan organisaation kipupisteet ja haasteet sekä tarkastellaan, mitä vaiheita organisaatiot käyvät läpi lisätessään itseohjautuvuutta. Hankkeeseen osallistuu joukko nimekkäitä suomalaisia yrityksiä, kuten Telia ja Metso Minerals. Yritysten sisäinen kehitystyö kytket...
Btob-myynnin digitalisaatio uudistaa myyjän roolia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 22.01.2018
Btob-myynnin digitalisoituminen asettaa yrityksille uudenlaisia haasteita, mutta samalla se tarjoaa niille mahdollisuuden hyödyntää digivälineitä ja -kanavia entistä paremmin. Tekes-rahoitteinen DIVA-tutkimushanke* selvitti vuosien 2015–2017 aikana, miten digitalisaatio vaikuttaa btob-ostajiin ja kokosi niiden pohjalta kattavat yrityssuositukset.
Digitaalisissa btob-ratkaisuissa kehittämisen var...
Hanketiedotteet Tiede ja tutkimus Tietotekniikka Markkinointi Koulutus