Tiedote
Uusi Tekes-rahoitteinen hanke tuottaa tietoa big datan hyödyntämisestä liiketoiminnassa
ti syysk. 20 15:49:00 2016
Haaga-Helian koordinoima Big Data – Big Business on saanut Tekesiltä rahoituksen. Hankkeen tavoitteena on tuottaa tietoa siitä, miten big dataa voi hyödyntää uuden liiketoiminnan luomisessa. Hankkeen tulosten avulla yritykset voivat tunnistaa paremmin uudet big dataan pohjautuvat liiketoimintamahdollisuudet, kun ne kehittävät palveluitaan ja laajentavat niitä globaaleille markkinoille.
Hankkeessa yhdistyvät datakeskeinen ja liiketoiminnallinen näkökulma. Sen monitieteiseen tutkijatiimiin kuuluu big datan, markkinoinnin ja innovaatioiden tutkijoita sekä eri alojen yritysten edustajia.
Haaga-Helian lisäksi hankkeessa ovat mukana Itä-Suomen yliopisto, VTT, Abloy, Terveystalo, Vexve, Roger Studio ja HeadAI. Hankkeessa tehdään myös tutkimusyhteistyötä belgialaisen Vlerick Business Schoolin ja saksalaisen Reutlingenin yliopiston kanssa.
Hankkeen projektipäällikkönä toimii yliopettaja, KT Ari Alamäki Haaga-Helian Digitalous-yksiköstä.
Lisätiedot:
yliopettaja Ari Alamäki, ari.alamaki@haaga-helia.fi
Jaa tuttavalle:
Tiedotteet Tiede ja tutkimus
Yritykset keräävät asiakkaista yhä enemmän tietoja – asiakastietoja luovutetaan helpommin terveysalan toimijoille kuin päivittäistavarakaupoille
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 11.10.2019
Haaga-Helia ammattikorkeakoulun koordinoimassa BIG DATA BIG BUSINESS (BIG) -hankkeessa on tuotettu uutta tietoa asiakastietojen luovuttamishalukkuudesta ja tiedon sensitiivisyydestä. Tutkimus osoitti, että kuluttajat suhtautuvat eri tavoin tietojen luovuttamiseen, kun tietojen kerääjinä ovat eri toimialat.
Yritykset keräävät tietoa asiakkaiden jättämistä digitaalisista jäljistä. Käyttäjistä jää t...
Yrittäjyys Hanketiedotteet Tiede ja tutkimus Markkinointi Mainonta
Organisaatioiden itseohjautuvuutta tutkiva hanke käynnistyy Business Finlandin rahoituksella
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 04.02.2019
Business Finland on myöntänyt rahoituksen Minimalist Organizational Design -hankkeelle. Hankkeessa tutkitaan, mitkä ovat itseorganisoituvan organisaation kipupisteet ja haasteet sekä tarkastellaan, mitä vaiheita organisaatiot käyvät läpi lisätessään itseohjautuvuutta. Hankkeeseen osallistuu joukko nimekkäitä suomalaisia yrityksiä, kuten Telia ja Metso Minerals. Yritysten sisäinen kehitystyö kytket...
Btob-myynnin digitalisaatio uudistaa myyjän roolia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 22.01.2018
Btob-myynnin digitalisoituminen asettaa yrityksille uudenlaisia haasteita, mutta samalla se tarjoaa niille mahdollisuuden hyödyntää digivälineitä ja -kanavia entistä paremmin. Tekes-rahoitteinen DIVA-tutkimushanke* selvitti vuosien 2015–2017 aikana, miten digitalisaatio vaikuttaa btob-ostajiin ja kokosi niiden pohjalta kattavat yrityssuositukset.
Digitaalisissa btob-ratkaisuissa kehittämisen var...
Hanketiedotteet Tiede ja tutkimus Tietotekniikka Markkinointi Koulutus