
Tiedote
Tutkielma: Instagram-markkinointikampanja voidaan toteuttaa pienelläkin budjetilla – arvonta tehokas keino
ma maalisk. 07 14:50:00 2016
Tulokselliseen Instagram-markkinointikampanjaan ei tarvita kallista mainospaikkaa, vaan kampanja voidaan toteuttaa henkilöstön operatiivisen työn ohella.
Yritykset voivat tehdä Instagram-markkinointia monella tapaa, mutta Haaga-Heliassa valmistuneen opinnäytetyön mukaan arvonnan järjestäminen on yksinkertainen ja kustannustehokas markkinointikeino. Kiinnostavan palkinnon ja vähäisenkin markkinoinnin avulla yrityksen Instagram-tilille saadaan moninkertainen määrä uusia seuraajia. Kun seuraajamäärä on suuri, julkaistut sisällöt tavoittavat monia, mistä on hyötyä markkinoinnissa. Kampanja on suunniteltava etukäteen, ja markkinointia on tehtävä Instagramissa.
Instagram on yksi nopeimmin kasvavista sosiaalisen median kanavista. Se on sisällönjakopalvelu, jonka tarkoituksena on jakaa kuvia ja lyhyitä videoita. Vuonna 2015 palvelulla oli Suomessa aktiivisia kuukausikäyttäjiä noin 300 000.
Vaikka opinnäytetyössä esitelty markkinointikampanja toteutettiin hotellialan yritykselle, voidaan tuloksia hyödyntää muillakin toimialoilla. Toimialasta riippumatta voidaan kilpailulla moninkertaistaa yrityksen Instagram-tilin seuraajamäärä, seuraajamäärä, ja tätä suurta määrää voidaan hyödyntää eri tavoin.
Työ on luettavissa osoitteessa http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602292747
Lisätietoja
Petro Erkola
opinnäytetyön tekijä
petro_erkola@hotmail.com
+358 40 967 4220
Eeva Puhakainen
lehtori, Haaga-Helia amk
eeva.puhakainen@haaga-helia.fi
+358 40 488 7166
Jaa tuttavalle:
Tiedotteet
Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailu käynnistyi
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 12.12.2019
Haaga-Helian ja MMA:n järjestämään Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailuun voi osallistua 11.12.2019–30.1.2020.
Kilpailun tarkoitus on palvella yrityksen myynnin kehittämistä ja parantaa suomalaista myyntiosaamista laajemminkin. Jokainen osallistuva yritys saa ilmaisen vertailuraportin, jossa myynnin osa-alueita verrataan muihin yrityksiin.
Jo kymmenettä kertaa järjestettävässä kilpailussa a...
Haaga-Helian Tallinnaan suunnittelema korkeakoulu ei toteudu
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 21.11.2019
Haaga-Helian perustama virolainen säätiö haki loppuvuodesta 2018 toimilupaa Tallinnaan perustettavalle ammattikorkeakoululle, Nordic School of Hospitality & Innovation. Viron opetus- ja kulttuuriministeriö ei kuitenkaan myöntänyt korkeakoululle toimilupaa.Korkeakoulussa olisi täydessä laajuudessaan ollut noin 400 opiskelijaa ja se olisi tarjonnut bachelor-tasoisen tutkinnon hospitality-alalle. Ope...
Haaga-Helialle Guinnessin maailmanennätys – 101 eri kansallisuuden edustajaa samaan aikaan saunassa
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 14.11.2019
Haaga-Helian opiskelijat onnistuivat tekemään virallisen Guinnessin maailmanennätyksen Helsingissä torstaina 14.11.2019.Tavoitteena oli koota yli sadan eri kansallisuuden edustajat viettämään perinteikästä suomalaista saunakokemusta. Helsingissä Suomenlinnassa järjestetty Guinnessin ennätys onnistui hienosti, sillä saunassa oli samaan aikaan 101 kansallisuutta. Tapahtumassa oli paikalla Guinnessin...