Tiedote
TEKES myönsi rahoituksen kahdelle Haaga-Helian hankkeelle
ma jouluk. 07 10:40:00 2015
TEKES myöntänyt merkittävän rahoituksen kahdelle hankkeelle, joissa Haaga-Helia on vahvasti mukana: The Boxille ja DICIAlle.
The Box -hankkeessa tutkitaan ja kehitetään sitä, miten uudenlaista aisteihin vaikuttavaa teknologiaa voisi hyödyntää hotelli-, ravintola-, matkailu- ja elämysalan palvelumuotoilussa, markkinoinnissa ja tuotekehityksessä.
Hankkeessa edistetään palvelu- ja tuotekehitystä yhteistyössä toimialan yritysten kanssa. Haaga-Helian asiantuntijoiden avustuksella yritykset pääsevät kehittämään palvelukonseptejaan ja -tuotteitaan sekä testaamaan niitä erilaisten simulaatioiden avulla. Käytännössä yritykset voivat kehittää tuotteitaan ja palveluitaan elämyssimulaattorissa, jossa testataan mm. sitä, miten kuluttajien aisteihin voi vaikuttaa erilaisin keinoin. Näin yritykset voivat saada tuotteestaan palautetta jo ennen sen lanseerausta. Aisteihin vaikutetaan mukautuvilla tilaratkaisuilla, visuaalisilla keinoilla, tuoksuilla, äänimaailmalla sekä tuntoaistiin perustuvilla ratkaisuilla.
Hanke alkaa heti alkuvuonna 2016. Tutkimuspartnerit ovat Manchester Metropolitan University, University of Algarve ja Hotelschool the Hague sekä yrityksistä Pixoi, Flik Media Group, Fantasiaworks, Metos, Hotel Haaga, CMB restaurants, Sinebrychoff ja Pinto Design.
DICIA jatkoa MANIA-hankkeelle
DICIA jatkaa ja laajentaa käynnissä olevaa MANIA-tutkimushanketta. Hanke toteutetaan yhteistyössä Aalto-yliopiston, Helsingin yliopiston sekä mukana olevien useiden yrityskumppaneiden kanssa.
DICIA-tutkimusprojektissa tutkitaan niitä muutoksia, joita palveluiden digitaalisuus aiheuttaa asiakasvuorovaikutukseen, arvon luomisen käytäntöihin sekä palvelujen käyttäjien arvokokemusten muodostumiseen. DICIA-projekti tutkii digitalisaation mahdollisuuksien hyödyntämistä suomalaisten palveluntarjoajien liiketoiminnassa erityisesti tieto- ja viestintäteknologian, rakentamisen ja asiantuntijapalvelujen toimialoilla. Tutkimuksen tulosten odotetaan tukevan suomalaisten palveluyritysten kilpailukyvyn ja kansainvälistymisen kasvua.
Lisätietoja:
Pasi Tuominen, The Box -hanke, pasi.tuominen@haaga-helia.fi ja puh 040 488 7536
Timo Kaski, DICIA-hanke, timo.kasku@haaga-helia.fi, puh 040 488 7594
Jaa tuttavalle:
Tiedotteet Tiede ja tutkimus
Yritykset keräävät asiakkaista yhä enemmän tietoja – asiakastietoja luovutetaan helpommin terveysalan toimijoille kuin päivittäistavarakaupoille
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 11.10.2019
Haaga-Helia ammattikorkeakoulun koordinoimassa BIG DATA BIG BUSINESS (BIG) -hankkeessa on tuotettu uutta tietoa asiakastietojen luovuttamishalukkuudesta ja tiedon sensitiivisyydestä. Tutkimus osoitti, että kuluttajat suhtautuvat eri tavoin tietojen luovuttamiseen, kun tietojen kerääjinä ovat eri toimialat.
Yritykset keräävät tietoa asiakkaiden jättämistä digitaalisista jäljistä. Käyttäjistä jää t...
Yrittäjyys Hanketiedotteet Tiede ja tutkimus Markkinointi Mainonta
Organisaatioiden itseohjautuvuutta tutkiva hanke käynnistyy Business Finlandin rahoituksella
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 04.02.2019
Business Finland on myöntänyt rahoituksen Minimalist Organizational Design -hankkeelle. Hankkeessa tutkitaan, mitkä ovat itseorganisoituvan organisaation kipupisteet ja haasteet sekä tarkastellaan, mitä vaiheita organisaatiot käyvät läpi lisätessään itseohjautuvuutta. Hankkeeseen osallistuu joukko nimekkäitä suomalaisia yrityksiä, kuten Telia ja Metso Minerals. Yritysten sisäinen kehitystyö kytket...
Btob-myynnin digitalisaatio uudistaa myyjän roolia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 22.01.2018
Btob-myynnin digitalisoituminen asettaa yrityksille uudenlaisia haasteita, mutta samalla se tarjoaa niille mahdollisuuden hyödyntää digivälineitä ja -kanavia entistä paremmin. Tekes-rahoitteinen DIVA-tutkimushanke* selvitti vuosien 2015–2017 aikana, miten digitalisaatio vaikuttaa btob-ostajiin ja kokosi niiden pohjalta kattavat yrityssuositukset.
Digitaalisissa btob-ratkaisuissa kehittämisen var...
Hanketiedotteet Tiede ja tutkimus Tietotekniikka Markkinointi Koulutus