
Tiedote
Instagram-markkinoinista apua yrityskuvan vahvistamiseen
ke marrask. 11 18:52:00 2015
Instagram-markkinointi on yksi voimakkaimmin kasvavista digitaalisen mainonnan muodoista. Vuoden 2015 tammikuussa Instagramia käytti yli 300 miljoonaa käyttäjää, kasvua oli puolessa vuodessa 100 miljoonaa. Kuitenkin Instagramia käytetään Suomessa ravintola-alalla suosioon nähden vähän.
Ravintola Nokan Instagram-tiliä kehitettiin Haaga-Helian toiminnallisessa opinnäytetyössä reilun neljän kuukauden ajan, kesän 2015 aikana. Tuloksena tykkääjämäärä moninkertaistuivat ja yrityskuva palvelee paremmin Ravintola Nokkaa. Työn aikana myös työpaikan henki on parantunut. Tuloksena tehtiin opasvihko, joka palvelee yritystä Instagram-markkinoinnissa.
”Hyvä, että olemme Instagramissa myös aktiivisia. Tarvitsemme uutta näkyvyyttä ja tämän on siihen hyvä kanava - helppo ja edullinen. Projekti on saanut henkilökunnankin innostumaan markkinoinnista uudella tavalla, osa on jopa liittynyt Instagramiin”, kertoo Ravintola Nokan keittiöpäällikkö Ari Ruoho.
Opinnäytetetyön tekijän Riina Kalavaaran mukaan ravintoloiden Instagram-markkinoinnilla voidaan saavuttaa yrityskuvan vahvistumista, henkilökunnan motivoitumista ja asiakkaiden kanssa kommunikointia.
Riina Kalavaaran toiminnallinen opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Ravintola Nokalle, jonka Royal Ravintolat omistaa. Ravintola Nokka sijaitsee Helsingin Katajanokalla. Ravintolan ruokafilosofia perustuu lähiruokaan ja pientuottajiin.
Kts. lisää:
https://www.theseus.fi/handle/10024/98864
Lisätietoja
Riina Kalavaara, restonomiopiskelija, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, puh 050 5673 465, riina.kalavaara@myy.haaga-helia.fi
Eeva Puhakainen, lehtori, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, puh 040 4887 166, eeva.puhakainen@haaga-helia.fi
Jaa tuttavalle:
Tiedotteet
Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailu käynnistyi
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 12.12.2019
Haaga-Helian ja MMA:n järjestämään Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailuun voi osallistua 11.12.2019–30.1.2020.
Kilpailun tarkoitus on palvella yrityksen myynnin kehittämistä ja parantaa suomalaista myyntiosaamista laajemminkin. Jokainen osallistuva yritys saa ilmaisen vertailuraportin, jossa myynnin osa-alueita verrataan muihin yrityksiin.
Jo kymmenettä kertaa järjestettävässä kilpailussa a...
Haaga-Helian Tallinnaan suunnittelema korkeakoulu ei toteudu
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 21.11.2019
Haaga-Helian perustama virolainen säätiö haki loppuvuodesta 2018 toimilupaa Tallinnaan perustettavalle ammattikorkeakoululle, Nordic School of Hospitality & Innovation. Viron opetus- ja kulttuuriministeriö ei kuitenkaan myöntänyt korkeakoululle toimilupaa.Korkeakoulussa olisi täydessä laajuudessaan ollut noin 400 opiskelijaa ja se olisi tarjonnut bachelor-tasoisen tutkinnon hospitality-alalle. Ope...
Haaga-Helialle Guinnessin maailmanennätys – 101 eri kansallisuuden edustajaa samaan aikaan saunassa
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 14.11.2019
Haaga-Helian opiskelijat onnistuivat tekemään virallisen Guinnessin maailmanennätyksen Helsingissä torstaina 14.11.2019.Tavoitteena oli koota yli sadan eri kansallisuuden edustajat viettämään perinteikästä suomalaista saunakokemusta. Helsingissä Suomenlinnassa järjestetty Guinnessin ennätys onnistui hienosti, sillä saunassa oli samaan aikaan 101 kansallisuutta. Tapahtumassa oli paikalla Guinnessin...