Tiedote
Fiskars ja Haaga-Helia käynnistävät yhteistyön
to kesäk. 11 15:57:00 2015
Fiskarsin tuotekehitystiimi toiminnallisten ja keittiötuotteiden liiketoimintayksiköstä on kevään aikana kartoittanut keittiötuotteiden korkeakoulukumppaneita niin kotimaasta kuin ulkomailtakin. Suomesta keittiötuotteiden ja tuotekehityksen korkeakoulukumppaniksi Suomessa valikoitui Haaga-Helia.
Yhteistyön puitteissa Haaga-Helian opiskelijat mm. testaavat ja antavat palautetta Fiskarsin keittiötarvikkeista. Fiskars on toteuttanut vastaavanlaisen konseptin korkeakoulujen kanssa aikaisemmin puutarhatuotteiden osalta eri Euroopan maissa.
Kouluyhteistyö on kyseiselle liiketoimintayksikön tuotekehitykselle tärkeää koska opiskelijat ja yritys voivat olla todellisessa vuorovaikutuksessa keskenään ja yhteistyötä toteutetaan kaikissa eri muodoissa mitä vain kulloinkin voidaan keksiä ja kehittää.
- Tavoitteenamme on saada arvokasta palautetta tuotekehityksemme tueksi. Päädyimme valitsemaan kumppaniksi Haaga-Helian sen vahvan osaamisen ja hyvän maineen vuoksi. Muut yhteistyökoulut puutarhaliiketoiminnan puolelta tulevat mm. Saksasta, Ranskasta ja Englannista, toteaa tuotekehitysjohtaja Petteri Masalin (Vice President, R&D) Fiskarsilta (kuvassa oikealla, kuvassa vasemmalla Heidi Lautjärvi Fiskarsilta).
- Fiskars-yhteistyön kotipesänä on Ruokatuotannon johtamisen koulutusohjelma. Tämä yhteistyö sopii erinomaisesti meidän uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan ja avaa meille ovet mielenkiintoiseen teollisuusalaan, toteaa koulutusohjelmajohtaja Risto Karmavuo.
Fiskars on perustettu vuonna 1649 ja on siten Suomen vanhin pörssiyhtiö. Toiminnallisten- ja keittiöliiketoiminnan tuotteiden liiketoimintayksikkö voitti tänä vuonna ”winner 2015” palkinnon arvostetussa Red Dot muotoilupalkinnossa kahdella kategorialla (neljännen sukupolven kirveet ja Wood Xpert metsätyökaluilla) ja yhdellä tuotteella (EVO sisustuspussilla).
Lisätietoja: koulutusohjelmajohtaja Risto Karmavuo, puh 0400 538 740, risto.karmavuo@haaga-helia.fi
Jaa tuttavalle:
Tiedotteet Kauppa
Tutkimus: Yrityspäättäjät suosivat perinteisempiä digitaalisia palvelukanavia - mikroyritykset ovat digitaalisen ostamisen kärkijoukkoa
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 12.05.2017
Sosiaalinen media ei ole vielä lyönyt läpi B2B-myyntiin liittyvänä digitaalisena palveluna. Yrityspäättäjät pitävät tärkeimpinä ostamiseen liittyvinä digitaalisina palveluina verkkomaksujärjestelmää, sähköpostia, hakukoneita ja verkkosivustoja, kertoo DIVA-tutkimushankkeeseen kuuluva kyselytutkimus. Tärkeyslistan häntäpäähän jäivät sosiaalinen media, verkkokeskustelut ja kuvasisältöyhteisöt.Runsaa...
Best Seller Competition 2016: Suomen paras myyntiosaaja on Salla Pantsar Turun ammattikorkeakoulusta!
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 15.04.2016
Eilen Haaga-Heliassa järjestetyn Best Seller Competition 2016 -tapahtuman voitti Salla Pantsar Turun ammattikorkeakoulusta! Salla sai sekä viralliselta tuomaristolta parhaat pisteet ja hänet valittiin myös yleisön suosikiksi yleisöäänestyksessä. Päätuomari Precedo Consultingin Marko Hänninen korosti palkitsemispuheenvuorossaan voittajan tarpeiden kartoittamisen osaamista sekä miellyttävää asiakkaa...
Suomi tarvitsee myyntiosaajia!
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 11.04.2016
Tervetuloa seuraamaan Best Seller Competition 2016 –tapahtumaa torstaina 14.4. klo 14.00-16.45 Haaga-Helian Pasilan kampukselle sekä tapaamaan myyntiosaamisen kehittämisestä kiinnostuneiden yritysten edustajia ja tulevia myynnin ammattilaisia.
Best Seller Competition on suunnattu korkeakoulutasoisille myyntityön opiskelijoille. Kilpailun tavoitteena on ammattimaisen myyntityön arvostuksen nostami...