• Tiedotteet
  • Kuvat ja logot
  • Graafinen ohjeistus
  • Yhteyshenkilöt

Tiedote

Vieraanvaraisuusala muuttuu, palvelu pitää pintansa

ti maalisk. 10 10:12:00 2015

Teknologiset ratkaisut ja mobiilipalvelut eivät ole uhka vieraanvaraisuusalalla työskenteleville, päinvastoin. Palveluosaaminen ja sujuvat prosessit ovat alan tulevaisuuden kulmakiviä myös jatkossa. Mitä enemmän elämä kietoutuu tekniikan ympärille, sitä enemmän kaipaamme sosiaalista kontaktia palvelutilanteessa.

Haaga-Helian uusi julkaisu ”Näkökulmia vieraanvaraisuusalan tulevaisuuteen ja johtamiseen” (toim. Aunola, Elisa & Heikkinen, V.A.) valaa uskoa siihen, että palvelutuotanto ja henkilökohtaiset palvelutehtävät eivät ole tiensä päässä. Asiakkaat haluavat auttavia ja taitavia käsiä, hymyä ja vieraanvaraisuutta itsepalvelukulttuurin rinnalle. Tuloksellisen vieraanvaraisuusbisneksen toteuttamisessa tarvitaan puolestaan taitavaa ja osaavaa johtajuutta.

Julkaisu on tuotettu Haagan restonomikoulutuksen pääsykoemateriaaliksi, mutta se avaa matkailu-, majoitus-, ravitsemis- ja elämysalojen toimintaympäristön muutosta myös alalla jo toimiville ammattilaisille. Teoksen esseissä käsitellään uusia palveluja, kulutus- ja matkailutrendejä ja tuodaan esiin näkökulmia liiketoimintaosaamisen kehittämiseen ja johtamiseen. 

Teoksessa ennakoidaan monimuotoistuvaa vieraanvaraisuusalaa, sen erityispiirteitä ja osaamisvaatimuksia. Matkailu- ja ravitsemisalalla tarvitaan intohimoa, rohkeutta ja innovatiivisuutta. Työt ja tehtävät muuntuvat, mutta henkisesti ne tulevat aina olemaan antoisia – ihmisten keskellä, ihmisiä varten. 

Julkaisu on saatavissa sähköisenä (35 €) ja painettuna (50 €) Haaga-Helian verkkokaupasta: http://shop.haaga-helia.com/ 

Lisätietoa:
Projektipäällikkö Elisa Aunola, puh. 040 488 7186, elisa.aunola@haaga-helia.fi 
Yliopettaja V.A. Heikkinen, puh. 040 578 1569, vesa.heikkinen@haaga-helia.fi 

  • /media/press_room/1/releases/nakokulmia.jpg

Jaa tuttavalle:

Tiedotteet Koulutus

Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailu käynnistyi

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 12.12.2019

Haaga-Helian ja MMA:n järjestämään Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailuun voi osallistua 11.12.2019–30.1.2020.
Kilpailun tarkoitus on palvella yrityksen myynnin kehittämistä ja parantaa suomalaista myyntiosaamista laajemminkin. Jokainen osallistuva yritys saa ilmaisen vertailuraportin, jossa myynnin osa-alueita verrataan muihin yrityksiin.
Jo kymmenettä kertaa järjestettävässä kilpailussa a...

Yrittäjyys Markkinointi Koulutus Mainonta

Haaga-Helian Tallinnaan suunnittelema korkeakoulu ei toteudu

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 21.11.2019

Haaga-Helian perustama virolainen säätiö haki loppuvuodesta 2018 toimilupaa Tallinnaan perustettavalle ammattikorkeakoululle, Nordic School of Hospitality & Innovation. Viron opetus- ja kulttuuriministeriö ei kuitenkaan myöntänyt korkeakoululle toimilupaa.Korkeakoulussa olisi täydessä laajuudessaan ollut noin 400 opiskelijaa ja se olisi tarjonnut bachelor-tasoisen tutkinnon hospitality-alalle. Ope...

Matkailu Koulutus

Haaga-Helialle Guinnessin maailmanennätys – 101 eri kansallisuuden edustajaa samaan aikaan saunassa

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 14.11.2019

Haaga-Helian opiskelijat onnistuivat tekemään virallisen Guinnessin maailmanennätyksen Helsingissä torstaina 14.11.2019.Tavoitteena oli koota yli sadan eri kansallisuuden edustajat viettämään perinteikästä suomalaista saunakokemusta. Helsingissä Suomenlinnassa järjestetty Guinnessin ennätys onnistui hienosti, sillä saunassa oli samaan aikaan 101 kansallisuutta. Tapahtumassa oli paikalla Guinnessin...

Markkinointi Koulutus

Yhteyshenkilöt

Teemu Kokko
Teemu Kokko
rehtori, toimitusjohtaja
050 555 1131
grrzh.xbxxb@unntn-uryvn.sv
Ari Nevalainen
Ari Nevalainen
viestintäpäällikkö
040 4887 008
nev.arinynvara@unntn-uryvn.sv

© Koodiviidakko Oy 2017

Powered by ePressi & Sivuviidakko