Tiedote
Sovellus näyttää etsimäsi tuotteen sijainnin kaupungilla
ke tammik. 14 11:11:00 2015
Kuinka monesti olet etsinyt tuotteita tai tarjouksia kaupungilla, mutta et ole tiennyt, mistä niitä löytäisi? Haaga-Helian opiskelijat ovat kehittäneet opinnäytetyössään uuden sovelluskonseptin, joka vastaa tähän kysymykseen.
Treanglo-sovellus auttaa palvelualan yrityksiä mainostamaan tuotteitaan. Yrityksille sovellus tarjoaa mahdollisuuden tavoittaa kuluttajia silloin, kun tuotteita ja palveluita halutaan ja tarvitaan. Treanglossa kuluttajat pystyvät etsimään lähellä olevia tarjouksia ja tutustumaan liikkeiden tuotteisiin etukäteen online-katalogin avulla.
Mainonnan siirtyminen mobiililaitteisiin sekä internetiin on synnyttänyt uudenlaisia mainontatapoja. Mukana kulkevat tabletit ja älypuhelimet ovat liikkuessa usein käytettyjä laitteita. Siksi tuotehakuja tehdäänkin pääsääntöisesti palveluntarjoajien lähellä.
”Kaupungilla liikkeestä toiseen ravaaminen on usein uuvuttavaa. Tietyn tuotteen tai palvelun löytäminen vie aikaa ja voimia. Visionamme oli luoda sovellus, jolla kuluttajat pystyvät tutustumaan tuotteisiin ja paikantamaan niitä tarjoavat liikkeet etukäteen. Näin he voivat säästää ajassa, vaivassa ja rahassa”, konseptin kehittäjät Kassu La Habana Reyes ja Arttu Väisänen kertovat.
Opinnäytetyön kehitysprosessissa syntynyt Treanglo ei toistaiseksi ole ladattavissa applikaatiokaupoista, mutta sen sivutuotteena syntyneeseen Bailataan.fi-palveluun voi tutustua osoitteessa www.bailataan.fi. Bailataan.fi:ssä yhdistyvät sekä Treanglon että verkkokaupan ominaisuudet, ja opiskelijat voivat löytää tapahtumia ja ostaa niihin lippuja mobiiliilaitetta käyttäen. Palvelu on jo muun muassa Haaga-Helian opiskelijoiden käytössä.
Lisätietoja
Kassu La Habana Reyes, opiskelija, lahabanareyes.kassu@gmail.com, puh. +358 45 6313726
Arttu Väisänen, opiskelija, vaisanen.ae@gmail.com, puh. +358 40 8413145
Jaa tuttavalle:
Tiedotteet Tietotekniikka
Digi Day –tapahtumassa tarjolla digitaalisuutta ja inspiraatiota – Digi Day 2018 –tapahtuma ”Inspiration Changes the World” järjestetään 14.2. Porvoo Campuksella
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 31.01.2018
Digi Day -tapahtuma valtaa Porvoo Campuksen 14.2. Tapahtuma tarjoaa tilaisuuden tutustua digitaalisuuden uusimpiin trendeihin, tulevaisuuden mahdollisuuksiin sekä inspiroitua alan ammattilaisten pitämistä puheista ja työpajoista. Porvoo Campuksen tapahtumatuotannon opiskelijat vastaavat tapahtuman järjestämisestä.Digi Day -tapahtuman teemana on tänä vuonna inspiraatio. Digitalisaatio tarjoaa lukem...
Btob-myynnin digitalisaatio uudistaa myyjän roolia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 22.01.2018
Btob-myynnin digitalisoituminen asettaa yrityksille uudenlaisia haasteita, mutta samalla se tarjoaa niille mahdollisuuden hyödyntää digivälineitä ja -kanavia entistä paremmin. Tekes-rahoitteinen DIVA-tutkimushanke* selvitti vuosien 2015–2017 aikana, miten digitalisaatio vaikuttaa btob-ostajiin ja kokosi niiden pohjalta kattavat yrityssuositukset.
Digitaalisissa btob-ratkaisuissa kehittämisen var...
Hanketiedotteet Tiede ja tutkimus Tietotekniikka Markkinointi Koulutus
Mitä nuoret, maahanmuuttajat ja ikäihmiset toivovat digipalveluilta?
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 11.01.2018
"Yhteiskuntamme ei pyöri ilman digitaalisia palveluja. Koulujen kirjat vaihtuvat tableteiksi, ja opintosuunnitelmiin on lisätty koodaaminen. Kaupoissa on itsepalvelukassat, jotka lukevat hinnat digitaalisesti, robotit hoitavat jakelun ja autot ajavat ilman kuljettajaa. Myös kansalaisten työnhakupalvelut, sosiaalietuuksien hakeminen ja vakuutuspalvelut on siirretty verkkoon. Digitaalisuuden mukanaa...