Tiedote
HAAGA-HELIA käynnistää innostuksen johtamisen tutkimushankkeen
ti jouluk. 16 14:40:00 2014
Tekes on myöntänyt yli 600 000 euron tutkimusrahoituksen HAAGA-HELIAn, Aalto yliopiston ja Filosofian Akatemian yhteiselle tutkimushankkeelle, jossa tutkitaan innostuksen johtamisen käytäntöjä ja nuorten työelämäasenteita. Tutkimustulosten perusteella kehitetään uusia työvälineitä, joilla voidaan edistää innostuksen työkulttuurin luomista ja ylläpitämistä. PASSION-hanketta ("Leading passion – How to create a culture of engagement") rahoittavat myös Clear Channel Finland Oy, Pipelife Finland Oy, Santander Consumer Finance Oy ja Suomen Ekonomit.
PASSION-hanke tuottaa rekrytointi- ja johtajuusosaamista, joka tukee työn muuttuvaa luonnetta, työntekijöiden aktiivisuutta ja innostuneisuutta.. Hanke rakentaa mm. sähköisen työkalun rekrytointiin, tuottaa uuden organisaatiokulttuurin arviointityökalun sekä julkaisee käytännönläheisen johtamisoppaan ja case-videoita johtamiskoulutukseen. PASSION-hankkeen kokonaisbudjetti on hivenen yli miljoonaa euroa.
Työn muuttuvat arvot
- Elämme jälkiteollista murrosta, jossa sekä työ että työntekijät muuttuvat radikaalisti. Työn arvo syntyy yhä enemmän tiedon jalostamisesta, suunnittelusta, palveluista, brändistä ja innovaatioista. Jokaisen työntekijän innostuksella ja yhteistyökyvyllä on entistä suurempi merkitys, toteaa hankkeen projektipäällikkö Johanna Vuori HAAGA-HELIAsta.
Vuonna 2020 jo puolet työväestöstä edustaa vuosina 1980 - 2000 syntyneitä ikäluokkia. Uudet sukupolvet eroavat valmiuksiltaan edellisistä, mutta tutkimustulokset sukupolvien työelämäasenteiden eroista ovat ristiriitaisia. Johtajat ja työnantajat tarvitsevat tietoa siitä, miten nuoria työntekijöitä ja heidän innostustaan voidaan johtaa. Tarvitaan myös uusia työvälineitä siihen, miten innostavia työkulttuureita voidaan rakentaa niin, että uuden sukupolven potentiaali voidaan hyödyntää.
- PASSION-hankkeen tutkijat ovat todella innostuneita päästessään tutkimaan innostuksen johtamista. Uskomme siihen, että innostuksen työkulttuureilla voidaan edistää yritysten tuottavuutta ja luoda suomalaisten yritysten tulevaisuuden kasvulle tarvittavia edellytyksiä, Johanna Vuori kertoo.
Lisätiedot:
lehtori Johanna Vuori, HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, puh 050 310 4011, johanna.vuori@haaga-helia.fi
Jaa tuttavalle:
Tiedotteet Tiede ja tutkimus
Yritykset keräävät asiakkaista yhä enemmän tietoja – asiakastietoja luovutetaan helpommin terveysalan toimijoille kuin päivittäistavarakaupoille
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 11.10.2019
Haaga-Helia ammattikorkeakoulun koordinoimassa BIG DATA BIG BUSINESS (BIG) -hankkeessa on tuotettu uutta tietoa asiakastietojen luovuttamishalukkuudesta ja tiedon sensitiivisyydestä. Tutkimus osoitti, että kuluttajat suhtautuvat eri tavoin tietojen luovuttamiseen, kun tietojen kerääjinä ovat eri toimialat.
Yritykset keräävät tietoa asiakkaiden jättämistä digitaalisista jäljistä. Käyttäjistä jää t...
Yrittäjyys Hanketiedotteet Tiede ja tutkimus Markkinointi Mainonta
Organisaatioiden itseohjautuvuutta tutkiva hanke käynnistyy Business Finlandin rahoituksella
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 04.02.2019
Business Finland on myöntänyt rahoituksen Minimalist Organizational Design -hankkeelle. Hankkeessa tutkitaan, mitkä ovat itseorganisoituvan organisaation kipupisteet ja haasteet sekä tarkastellaan, mitä vaiheita organisaatiot käyvät läpi lisätessään itseohjautuvuutta. Hankkeeseen osallistuu joukko nimekkäitä suomalaisia yrityksiä, kuten Telia ja Metso Minerals. Yritysten sisäinen kehitystyö kytket...
Btob-myynnin digitalisaatio uudistaa myyjän roolia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 22.01.2018
Btob-myynnin digitalisoituminen asettaa yrityksille uudenlaisia haasteita, mutta samalla se tarjoaa niille mahdollisuuden hyödyntää digivälineitä ja -kanavia entistä paremmin. Tekes-rahoitteinen DIVA-tutkimushanke* selvitti vuosien 2015–2017 aikana, miten digitalisaatio vaikuttaa btob-ostajiin ja kokosi niiden pohjalta kattavat yrityssuositukset.
Digitaalisissa btob-ratkaisuissa kehittämisen var...
Hanketiedotteet Tiede ja tutkimus Tietotekniikka Markkinointi Koulutus