• Tiedotteet
  • Kuvat ja logot
  • Graafinen ohjeistus
  • Yhteyshenkilöt

Tiedote

Lentokentiltä halutaan luksuspalveluja

to helmik. 20 10:37:00 2014

Yhä useampi matkustaja odottaa, että lentokentällä on tarjolla täysin uudella tavalla ajateltuja palveluja ja tuotteita sekä uusinta teknologiaa. Kokeneet matkustajat osaavat vaatia kaikkea sitä, mitä ovat maailmalla nähneet – ja enemmänkin. Tämä käy ilmi HAAGA-HELIAn julkaisemassa FUTUAeroport II –julkaisussa, jossa on selvitetty mm. tulevaisuuden lentoasematrendejä. 

Lentomatkustajien mieltymykset muuttuvat koko ajan. Jotta tarpeisiin osattaisiin vastata ja jotta ne voitaisiin jopa ylittää, lentokentän toimijoiden on tunnettava asiakkaan tarpeet perinpohjaisesti.

– Nyt halutaan vaihtoehtoisia lounge-palveluja ja käsintehtyjä luksustuotteita, toteaa palveluinnovaatioiden yliopettaja V.A. Heikkinen HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulusta.

Palvelut ovat juuri se tekijä, jolla lentoasemat voivat erottautua muista kentistä, jotka monilta osin muistuttavat suuresti toisiaan. Lentomatkustajat odottavat elämyksellisyyttä ja ovat valmiita kokeilemaan uutta.

– Lentokenttä on luonteva ympäristö kokeilla, kuinka uudet innovaatiot toimivat käytännössä. Tämä koskee yhtä lailla palveluja, tekniikkaa kuin liiketoimintaakin, Heikkinen kuvailee.

Asiakkaan tarpeet sanelevat kaiken

Asiakaskokemusten tärkeys on ymmärretty muuallakin kuin lentoasemilla. Tällä hetkellä eri alojen palveluyritykset, konseptit ja brändit suorastaan kilpailevat asiakaskokemusten tuottamisessa, ja monet kotimaiset yritykset investoivat palvelumuotoiluun.

– Asiakaskokemusten rakentaminen on päätrendi, kun puhutaan palvelujen kehittämisestä, Heikkinen muistuttaa.

Tulevaisuudessa kuluttajien tunteminen on entistä tärkeämpää. Kuluttajan ostopäätöksissä korostuvat yksilölliset valinnat, joiden taustalla on oma arvomaailma.

– Kokonaisuus on monimutkainen, koska ei ole vain yhtä matkustajaa ja yhdenlaisia odotuksia. Kärjistetysti voisi sanoa, että länsimaalaisten elämä rauhoittuu ja vihertyy, kun taas aasialaisten liikkumishalu yltyy, Heikkinen pohtii.

Asiakaskokemuksen rakentumista lentokentällä on tarkasteltu HAAGA-HELIAn FUTUAeroport II -julkaisussa. Tarkastelun keskiössä on Helsinki-Vantaan lentoasema, joka on jo nyt merkittävä urbaani keskus ja jonka asiakas- ja matkailijamäärien ennustetaan kasvavan. Julkaisun taustalla on tutkimushankkeita, joihin on osallistunut lukuisia HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun asiantuntijoita ja satoja opiskelijoita vuosien 2008–2013 aikana.

Julkaisu on saatavilla suomeksi ja englanniksi HAAGA-HELIAn verkkokaupasta http://shop.haaga-helia.com

L
isätietoja: Vesa Heikkinen, lehtori, HAAGA-HELIA, vesa.heikkinen@haaga-helia.fi

 

Jaa tuttavalle:

Tiedotteet Koulutus

Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailu käynnistyi

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 12.12.2019

Haaga-Helian ja MMA:n järjestämään Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailuun voi osallistua 11.12.2019–30.1.2020.
Kilpailun tarkoitus on palvella yrityksen myynnin kehittämistä ja parantaa suomalaista myyntiosaamista laajemminkin. Jokainen osallistuva yritys saa ilmaisen vertailuraportin, jossa myynnin osa-alueita verrataan muihin yrityksiin.
Jo kymmenettä kertaa järjestettävässä kilpailussa a...

Yrittäjyys Markkinointi Koulutus Mainonta

Haaga-Helian Tallinnaan suunnittelema korkeakoulu ei toteudu

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 21.11.2019

Haaga-Helian perustama virolainen säätiö haki loppuvuodesta 2018 toimilupaa Tallinnaan perustettavalle ammattikorkeakoululle, Nordic School of Hospitality & Innovation. Viron opetus- ja kulttuuriministeriö ei kuitenkaan myöntänyt korkeakoululle toimilupaa.Korkeakoulussa olisi täydessä laajuudessaan ollut noin 400 opiskelijaa ja se olisi tarjonnut bachelor-tasoisen tutkinnon hospitality-alalle. Ope...

Matkailu Koulutus

Haaga-Helialle Guinnessin maailmanennätys – 101 eri kansallisuuden edustajaa samaan aikaan saunassa

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 14.11.2019

Haaga-Helian opiskelijat onnistuivat tekemään virallisen Guinnessin maailmanennätyksen Helsingissä torstaina 14.11.2019.Tavoitteena oli koota yli sadan eri kansallisuuden edustajat viettämään perinteikästä suomalaista saunakokemusta. Helsingissä Suomenlinnassa järjestetty Guinnessin ennätys onnistui hienosti, sillä saunassa oli samaan aikaan 101 kansallisuutta. Tapahtumassa oli paikalla Guinnessin...

Markkinointi Koulutus

Yhteyshenkilöt

Teemu Kokko
Teemu Kokko
rehtori, toimitusjohtaja
050 555 1131
grrzh.xbxxb@unntn-uryvn.sv
Ari Nevalainen
Ari Nevalainen
viestintäpäällikkö
040 4887 008
nev.arinynvara@unntn-uryvn.sv

© Koodiviidakko Oy 2017

Powered by ePressi & Sivuviidakko