Tiedote
Tutkielma: Instagram-markkinointikampanja voidaan toteuttaa pienelläkin budjetilla – arvonta tehokas keino
ma maalisk. 07 14:50:00 2016
Tulokselliseen Instagram-markkinointikampanjaan ei tarvita kallista mainospaikkaa, vaan kampanja voidaan toteuttaa henkilöstön operatiivisen työn ohella.
Yritykset voivat tehdä Instagram-markkinointia monella tapaa, mutta Haaga-Heliassa valmistuneen opinnäytetyön mukaan arvonnan järjestäminen on yksinkertainen ja kustannustehokas markkinointikeino. Kiinnostavan palkinnon ja vähäisenkin markkinoinnin avulla yrityksen Instagram-tilille saadaan moninkertainen määrä uusia seuraajia. Kun seuraajamäärä on suuri, julkaistut sisällöt tavoittavat monia, mistä on hyötyä markkinoinnissa. Kampanja on suunniteltava etukäteen, ja markkinointia on tehtävä Instagramissa.
Instagram on yksi nopeimmin kasvavista sosiaalisen median kanavista. Se on sisällönjakopalvelu, jonka tarkoituksena on jakaa kuvia ja lyhyitä videoita. Vuonna 2015 palvelulla oli Suomessa aktiivisia kuukausikäyttäjiä noin 300 000.
Vaikka opinnäytetyössä esitelty markkinointikampanja toteutettiin hotellialan yritykselle, voidaan tuloksia hyödyntää muillakin toimialoilla. Toimialasta riippumatta voidaan kilpailulla moninkertaistaa yrityksen Instagram-tilin seuraajamäärä, seuraajamäärä, ja tätä suurta määrää voidaan hyödyntää eri tavoin.
Työ on luettavissa osoitteessa http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602292747
Lisätietoja
Petro Erkola
opinnäytetyön tekijä
petro_erkola@hotmail.com
+358 40 967 4220
Eeva Puhakainen
lehtori, Haaga-Helia amk
eeva.puhakainen@haaga-helia.fi
+358 40 488 7166
Jaa tuttavalle:
Tiedotteet Media
Suomi isännöi World Sauna Record -yritystä
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 08.11.2019
Suomi tunnetaan ympäri maailmaa saunakulttuuristaan. Haaga-Helia ammattikorkeakoulun kansainvälisen liiketalouden opiskelijat järjestävät virallisen Guinnessin ennätystenkirjan World Sauna Challenge -maailmanennätysyrityksen Helsingissä Suomenlinnassa torstaina 14.11.2019. Jotta maailmanennätys saataisiin rikottua, tapahtumaan tulee saada kasaan yli sadan eri kansallisuuden edustajat viettämään pe...
20 toimittajakoulutusta tarkistaa kevään ajan yhdessä EU-vaaliväitteitä
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 06.02.2019
Joukko journalismin opiskelijoita 15 eri maasta ja 20 toimittajakoulutuksesta tarkistaa kevään 2019 ajan julkisuudessa esitettävien poliittisten väitteiden todenperäisyyttä. Suomesta tässä EUfactcheck.eu-hankkeessa on mukana Haaga-Helia ammattikorkeakoulun journalismin koulutusohjelma.Hankkeen tavoitteena on torjua virheellisen tiedon leviämistä EU-vaalikampanjoinnin aikana, edistää faktoihin peru...
Haaga-Helia aloittaa maahanmuuttajataustaisten journalistien koulutuskokonaisuuden
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 04.12.2018
Haaga-Helian toimittajakoulutus käynnistää noin vuoden mittaisen koulutuskokonaisuuden maahanmuuttajataustaisille journalisteille. Koulutus käynnistyy ensi vuoden maaliskuussa ja siihen valitaan enintään 20 opiskelijaa. Hakuaika käynnistyi maanantaina 3.12.2018 ja päättyy 6.1.2019.Koulutuskokonaisuus on tarkoitettu maahanmuuttajataustaisille henkilöille, joilla jo on koulutusta tai työkokemusta jo...